Jump to content

Stan Bush re-records "The Touch"


Captain Howdy
 Share

Recommended Posts

Oh that is sooo fucked!! I love the original and now he's turned it into some pseudo rap wank. I thought the guy had a little more integrity...I guess not, I suppose the film execs waved the mighty dollar at him and he fell to his knees to do their bidding.

Link to comment
Share on other sites

Its like Linkin Park, which is not a good thing to sound like!

 

Utterly rubbish IMO. But comparing this song to Linkin Park is like comparing Brasilian and San Marino football teams. ;)

 

I might be slaughtered now but I really like Linkin Park. The two first albums is great IMO.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Its like Linkin Park, which is not a good thing to sound like!

 

Utterly rubbish IMO. But comparing this song to Linkin Park is like comparing Brasilian and San Marino football teams. ;)

 

I might be slaughtered now but I really like Linkin Park. The two first albums is great IMO.

I agree, I like Linkin Park, but this is someone completely out of their element.

Link to comment
Share on other sites

Its like Linkin Park, which is not a good thing to sound like!

 

Utterly rubbish IMO. But comparing this song to Linkin Park is like comparing Brasilian and San Marino football teams. ;)

 

I might be slaughtered now but I really like Linkin Park. The two first albums is great IMO.

I agree, I like Linkin Park, but this is someone completely out of their element.

 

Last time they didn't use his re-recorded version of "Ground zero" in the Transformers movie. He's trying hard to get signed again. I wish him luck, however I'd expect something else from a guy who recorded over 10 AOR albums.

Link to comment
Share on other sites

Its like Linkin Park, which is not a good thing to sound like!

 

Utterly rubbish IMO. But comparing this song to Linkin Park is like comparing Brasilian and San Marino football teams. ;)

 

I might be slaughtered now but I really like Linkin Park. The two first albums is great IMO.

I agree, I like Linkin Park, but this is someone completely out of their element.

 

Definitaly, the rap (which I'm no expert of ;)) is absolute rubbish. It sounds very unproffesional. I wonder under which stone he found that lad.

 

Does anyone knows who the guitarist is?

Link to comment
Share on other sites

If it wasn't for the clown doing the C'RAP' thing, this would be ok, unfortunately it spoils the rest of this new version. I like the chorus especially and the riff in the middle eight is fine by me aswell.

Link to comment
Share on other sites

Stan Bush? Linkin Park? Damn I gotta check this out.....I am a fan of both of these artist.....so I am hoping its not too terrible. By the way, is there any chance in hell that Stan will put the song that was in "the wraith" soundtrack on a compilation? To my knowledge there is no cd format of the soundtrack (unless you find a boot)....just wondering because that song is not only one of his best, but one of my faves as well. :)

Link to comment
Share on other sites

Old guys trying to rap and sound modern... :rolleyes: I would have been better off just hearing the song and not seeing the video. The video ruined it for me...

Link to comment
Share on other sites

He's re-recorded 'The touch' 2 years ago for the first TRANSFORMERS movie (

)

 

But the producers didn't like that idea. He's at it again, but still something tells me that he won't make it to the final cut.

Link to comment
Share on other sites

Old guys trying to rap and sound modern... :rolleyes: I would have been better off just hearing the song and not seeing the video. The video ruined it for me...

Yeah, that is amazing. Worst film clip I have ever seen in my life. Oh, and yeah, that is a f*cking disgrace, that rapping part. How gay, sad and desperate does the rapper look? Worst thing I have ever seen/heard in my life.

Link to comment
Share on other sites

Doesnt even compare.

The Wahlberg version was bad on purpose, Bush actually thinks his new version is good.

 

tbh, i dont mind the new version apart from the stoopid rapping and the LP style over processed guitars, i think with a better producer this kind of take on the song could have worked.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.