Jump to content

Squirrel General Hospital.....


Widda
 Share

Recommended Posts

Neat-O. A fellow Squirrel Rescuer.

 

A couple of years ago I came home from work one day and found a squirrel on my front deck...desperately swimming laps in my son's kiddy pool, which he'd been using earlier in the day. I guess the squirrel must've leaned down to get a drink, fell in, and couldn't get back out again cuz the sides were too smooth/slick... I don't know how long he'd been in there obviously but he certainly needed help, he looked like he was about to go down for the third time, if you know what I mean. So I grabbed a cardboard box from the recycling pile, scooped up the squirrel, and gently placed him on the deck. I expected him to take off as soon as he hit solid ground but he laid there for a while panting. By now my wife and son (who was about three at the time) were outside with me watching this rescue ("is the squirrel gonna be OK, Daddy? Is he gonna be OK?"), so I sez "All right now, let's go inside and give this guy a chance to catch his breath..." I went outside about an hour later and he was gone. I imagine he must've run up the nearest tree and told his bushy tailed brethren, "You ain't gonna BELIEVE the shit I went through today!" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Neat-O. A fellow Squirrel Rescuer.

 

A couple of years ago I came home from work one day and found a squirrel on my front deck...desperately swimming laps in my son's kiddy pool, which he'd been using earlier in the day. I guess the squirrel must've leaned down to get a drink, fell in, and couldn't get back out again cuz the sides were too smooth/slick... I don't know how long he'd been in there obviously but he certainly needed help, he looked like he was about to go down for the third time, if you know what I mean. So I grabbed a cardboard box from the recycling pile, scooped up the squirrel, and gently placed him on the deck. I expected him to take off as soon as he hit solid ground but he laid there for a while panting. By now my wife and son (who was about three at the time) were outside with me watching this rescue ("is the squirrel gonna be OK, Daddy? Is he gonna be OK?"), so I sez "All right now, let's go inside and give this guy a chance to catch his breath..." I went outside about an hour later and he was gone. I imagine he must've run up the nearest tree and told his bushy tailed brethren, "You ain't gonna BELIEVE the shit I went through today!" :lol:

 

:rofl2:

That's a good story..

Link to comment
Share on other sites

Squirrels carry rabies? Remember IT IS a wild animal. ;)

 

Good point.. :tumbsup:

 

I remember when I first moved into the location I'm at now. A chipmunk would always come up to me (Very close).Turns out, the guy who lived there before me, would feed him..

He got the message a couple of weeks later.. I'm not a prick (maybe I am :whistle: ), but I don't want rodents living in my attic (especially, when they're not paying rent)..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.