Jump to content
Glen

1989 - best albums

Recommended Posts

new ratings today

 

#45 - GREAT WHITE - Twice Shy - 85%

#57 - STEVE LUKATHER - Lukather - 83.7% (better than I thought)

#60 - BLACK SABBATH - Headless Cross - 83.2%

#79 - MORTAL SIN - Face of Despair - 78.3%

#96 - BLUE MURDER - s/t - 71.6%

Share this post


Link to post
Share on other sites

I can't believe you rated blue murder that low! Aaaarrrgghhhhh ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha luckily JamesEagle isn't around anymore, that's his #1 album

and yeah I never get to like it much except for a few songs

I love John Sykes and his vocal but definitely prefer WHITESNAKE 1987 songwise which is quite similar but more melodic, consistent, and fun :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Id say yr rating is spot on. Overrated imo. Interested now to see what my score will be

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, he's close to spot on. Here's what I did:

 

Blue Murder - 74%

Nothin' But Trouble - 73%

 

I actually quite like the sound and style of the discs and think they're adequate ratings. There just aren't the truly great songs on either disc to lift it any higher than that. I would have been slightly surprised by how close the follow-up rates to the debut, but in hearing them back to back, I wasn't as surprised.

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Bad English disc is very frustrating too. Without 'Ready When You Are,' 'Lay Down' and 'Rocking Horse' it's an easy 90%+ disc. With those 3 scraps of shit the score of this album is dragged to a place where one part of me feels like it doesn't belong, and the other part of me thinks... well, dudes, it's your fault. Why'd you put these 3 pieces of shit on such a masterpiece?

 

That comment is a bit harsh on 'Ready When You Are'....I actually really like that song and Schon's solo is rocking. The other 2 are poor though, but luckily I dropped one to rate the best 12 only.

 

My 3 absolute favs off this disc are 'When I See You Smile', 'Restless Ones' and 'Price of Love'.....all 3 are brilliant tracks and Price of Love really resonated with me lyrically now I'm a bit older and been married 10 years.

 

Also just a shout out to the production on this - great stuff and a challenger for best job of 1989.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have 5 faves I can't separate, and they would be 'Forget me not, 'Tough times don't last,' 'Ghost in your heart' (my favourite of the bunch), 'Restless ones' and 'Don't walk away.' By christ I love those songs.

 

And yeah, 'Ready when you are' is just a slab of pure nothingness to me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have 5 faves I can't separate, and they would be 'Forget me not, 'Tough times don't last,' 'Ghost in your heart' (my favourite of the bunch), 'Restless ones' and 'Don't walk away.' By christ I love those songs.

 

And yeah, 'Ready when you are' is just a slab of pure nothingness to me.

 

Ha, as I was listening to 'Dont Walk Away' I thought to myself, I bet Geoff loves this song!

 

Its a good ballad, but a bit simplistic for me........a nice mellow end to the album though.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

I have 5 faves I can't separate, and they would be 'Forget me not, 'Tough times don't last,' 'Ghost in your heart' (my favourite of the bunch), 'Restless ones' and 'Don't walk away.' By christ I love those songs.

 

And yeah, 'Ready when you are' is just a slab of pure nothingness to me.

 

Ha, as I was listening to 'Dont Walk Away' I thought to myself, I bet Geoff loves this song!

 

Its a good ballad, but a bit simplistic for me........a nice mellow end to the album though.

 

 

Yeah, I dunno, it's just one of those songs that got me immediately and has never, ever left. Waite's voice, his vocal delivery in those really hooky verses and then that simple, but (to me) perfectly delivered chorus. Yeah... that's a piece of art to me, that song. Pure and simple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

I have 5 faves I can't separate, and they would be 'Forget me not, 'Tough times don't last,' 'Ghost in your heart' (my favourite of the bunch), 'Restless ones' and 'Don't walk away.' By christ I love those songs.

 

And yeah, 'Ready when you are' is just a slab of pure nothingness to me.

Ha, as I was listening to 'Dont Walk Away' I thought to myself, I bet Geoff loves this song!

 

Its a good ballad, but a bit simplistic for me........a nice mellow end to the album though.

Yeah, I dunno, it's just one of those songs that got me immediately and has never, ever left. Waite's voice, his vocal delivery in those really hooky verses and then that simple, but (to me) perfectly delivered chorus. Yeah... that's a piece of art to me, that song. Pure and simple.

Love the album. 'Tough Times Dont Last' is my pick of the bunch. Excellent song.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

I have 5 faves I can't separate, and they would be 'Forget me not, 'Tough times don't last,' 'Ghost in your heart' (my favourite of the bunch), 'Restless ones' and 'Don't walk away.' By christ I love those songs.

 

And yeah, 'Ready when you are' is just a slab of pure nothingness to me.

Ha, as I was listening to 'Dont Walk Away' I thought to myself, I bet Geoff loves this song!

 

Its a good ballad, but a bit simplistic for me........a nice mellow end to the album though.

Yeah, I dunno, it's just one of those songs that got me immediately and has never, ever left. Waite's voice, his vocal delivery in those really hooky verses and then that simple, but (to me) perfectly delivered chorus. Yeah... that's a piece of art to me, that song. Pure and simple.

Love the album. 'Tough Times Dont Last' is my pick of the bunch. Excellent song.

 

 

"Tough Times Don't Last" used to be my favourite, but now it's a toss up between "The Restless Ones" and "Don't Walk Away."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh, and there's not a damn thing wrong with "Rockin' Horse." That song gets massive in the choruses. Especially near the end.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deary me, biggest 'disappointment' of the rating process so far. I sat down with the Dalton - Injection disc thinking it was a defo contender for top 10. Man was I wrong. This disc has not aged well, and the production was a pile of shite...honestly the snare drum sounds like a cymbal !

 

Anyway I still really like the song 'Love Injection' and there are 3 quality rockers in the middle part of the album which held the score up, but man there were some fillers....in particular 'Heart Broken'....that song is pretty lame, almost embarrassing. I gave that song a 4/10 out of kindness.

 

The last song made me laugh too - with chorus lyrics 'I'll wake you up, when it's time to make love'.....that's just wrong innit?? I'll try that on the wife next time and wait for the volley of abuse lol.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Heartbroken' at 4/10 is a bit harsh man, musically it's still good and I still gave that a 7.75 and the whole score for this album is 80%. Way down below but still worth to keep :)

 

well the lyric is probably meant for newly wed or for those who's started dating :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

The last song made me laugh too - with chorus lyrics 'I'll wake you up, when it's time to make love'.....that's just wrong innit?? I'll try that on the wife next time and wait for the volley of abuse lol.......

well the lyric is probably meant for newly wed or for those who's started dating :D

 

I always assumed it was referring to an elderly couple taking an afternoon nap to rest up before.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I remember referring to that lyric in a thread on this very forum an age ago. Haha, I love that shit. It's hilarious. I will actually get around to rating Dalton's albums in the next two weeks, I believe. Will see how I go. I can imagine 'Heart broken' won't go too well for me, but definitely not as low as 4/10, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Its pure shit lol.

 

4/10 is well kind believe me ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

or for those who's started dating :D

 

Me currently. :tits:

 

 

alright man :D

 

 

The last song made me laugh too - with chorus lyrics 'I'll wake you up, when it's time to make love'.....that's just wrong innit?? I'll try that on the wife next time and wait for the volley of abuse lol.......

well the lyric is probably meant for newly wed or for those who's started dating :D

 

I always assumed it was referring to an elderly couple taking an afternoon nap to rest up before.

 

 

now that's probably right :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

With regard to 'Heart broken,' it's the trumpety kind of keys that kill it a bit. And the fact that the dude's voice is not very strong, highlighted particularly in the ballads. But I still don't mind the tune. The harmony vocals in the chorus are its biggest saviour, lol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

new ratings :

 

HARLOT - Room With A View - 84.3%

SARAYA - s/t - 79.2%

SHOTGUN MESSIAH - s/t - 77%

AFTER HOURS - s/t - 75.5%

HEAVEN (NOR) - Take Me Back - 73.8%

MARSHALL LAW - s/t - 73.2%

Share this post


Link to post
Share on other sites

I love that Shotgun Messiah disc... I know that'll easily rate in the 80's for me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, what Geoff said. That shotgun Messiah album is a classic. Cmon Nightrain, charge that hearing aid!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In my top albums of the period as well. Even got the original Kingpin on vinyl somewhere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeah, what Geoff said. That shotgun Messiah album is a classic. Cmon Nightrain, charge that hearing aid!

 

Haha classic is maybe what you 'used' to think, but try it out again today and you can hear some patchy songs. Overall a 77% reflects a good album but not great. Guitarist is a killer, no doubt, but songwise not so consistent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Who's Online (See full list)

  • Posts

    • What the hell?
      Wonder which band member convinced his daughter to dance in the clip?
      Kinda creepy video.
      Weird choice for a bunch of 50 year olds...
    • In theory it is D2. It is the Revolve line up with the vocalists swapped. Makes you kinda think that the only reason that was the last D2 album and no follow up is due to Poley. I remember Ravel saying there would be no more D2 as the recording process of Revolve was such hard work, and seeing as all three other members are recording together here, it kinda starts to look like the issue is with the vocalist.
    • From sleazeroxx.com: Playhouse to release new album ‘The Rock N’ Roll Circus’ on November 10th Canadian hard rockers, Playhouse, will be releasing their first new album in more than 25 years with the release of The Rock N’ Roll Circus on November 10, 2018. The group will be having a CD launch party at the Piranha Bar in Montreal, Quebec, Canada on November 10, 2018. Playhouse‘s “Story” on their Facebook page states (with slight edits): “Formed during the height of the 80’s hard rock invasion, five high school friends wanted to play loud! The year was 1987 and they had one goal, to be the biggest rock band to ever come out of Canada. Playhouse released two E.P..’s; 1989’s Little Monster and the follow up; Tongue, Tied & Twisted in 1990. With a reputation for high energy shows and big chorus anthems. they quickly started filling every club they played. Now armed with a dedicated fan base solidly behind them, local promoters came calling. Soon, Playhouse found themselves opening for the likes of Extreme, Killer Dwarfs,Brighton Rock, Harem Scarem and many more. Then after 8 years together in the Rock n Roll Circus, the band called it quits…and now, almost 25 years later, THEY ARE BACK! In the fall of 2016, the band reunited and entered the studio for the first time together in over 20 years with veteran recording producer and lead guitarist for Slaves on Dope, Kevin Jardine to record three new songs. The first video “On Fire” was released in September 2016 with a follow up video released a few months later for “Stand Up And Fight.” In November 2017, Playhouse returned to the stage after 25 year with their sold out comeback show in Montreal, Canada.   Check out this earlier thread on these guys: https://heavyharmonies.ipbhost.com/topic/35094-playhouse/        
    • no......it.......doesn't 
    • Drinking my Beaujolais nouveau (Vive La France for your beautiful traditions!!!!!) while spinning them back to back on vinyl (Jaysus, sound is incredible on both vinyls!!!!) and still GOC wipes the floor with Tunguska(what a waste of a great title, btw!). 
    • wow. I'll leave that comment there. in terms of this album - it's a boring one paced generic album. Martennson needs to regather himself for the Eclipse album next year and produce something truly exciting 
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.