Jump to content

Debbie Ray - new EP 'Rock n Roll Widow' (must hear!)


Glen
 Share

Recommended Posts

Debbie Ray have a new EP out with three new tracks and the title track is a monster song. Unfortunately this is not on you tube but take from me this is a killer song, and one of the best ive heard this year! Its on Spotify so go take a listen there if you can. Impossible to describe it but its like a cross of Crashdiet and Hinder.

 

Also if you missed their debut album from 2010 called 'Artificial Misery' you should check that out, cos that is a great album too. Here is a cut or two from the debut (not the best songs, but the only ones I could find) -

 

Road Dog Souls -

 

Someone To Blame -

 

Go check this band out cos they are great.

Link to comment
Share on other sites

Actually here you go found it - tracks 1 and 3 are awesome!

 

http://www.myspace.c...-widow-18505060

 

Now that is massively frustrating. When I try to play the songs, it says I haven't got the most up to date Flash player, but when I check with Flash, it says I have the most up to date version. Shit. F***ing Myspace!

Link to comment
Share on other sites

Actually here you go found it - tracks 1 and 3 are awesome!

 

http://www.myspace.c...-widow-18505060

 

Now that is massively frustrating. When I try to play the songs, it says I haven't got the most up to date Flash player, but when I check with Flash, it says I have the most up to date version. Shit. F***ing Myspace!

 

Yeah sorry mate, its not on you tube :-(

 

Its on itunes tho so you could listen to a sample there?

Link to comment
Share on other sites

Actually here you go found it - tracks 1 and 3 are awesome!

 

http://www.myspace.c...-widow-18505060

 

Now that is massively frustrating. When I try to play the songs, it says I haven't got the most up to date Flash player, but when I check with Flash, it says I have the most up to date version. Shit. F***ing Myspace!

 

Yeah sorry mate, its not on you tube :-(

 

Its on itunes tho so you could listen to a sample there?

 

Good shout.

 

How catchy is that first song? Going to have to download that one I reckon ... unless the rest of the album lives up to that standard.

 

Track 3 is okay, but not nearly as good at the title track. Chooooooon!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Actually here you go found it - tracks 1 and 3 are awesome!

 

http://www.myspace.c...-widow-18505060

 

Now that is massively frustrating. When I try to play the songs, it says I haven't got the most up to date Flash player, but when I check with Flash, it says I have the most up to date version. Shit. F***ing Myspace!

 

Yeah sorry mate, its not on you tube :-(

 

Its on itunes tho so you could listen to a sample there?

 

Good shout.

 

How catchy is that first song? Going to have to download that one I reckon ... unless the rest of the album lives up to that standard.

 

Track 3 is okay, but not nearly as good at the title track. Chooooooon!!! :D

 

Its a 3 track EP. Yep the title track is marvellous. Serious track.

 

Their debut is a great album too. 'Stars Aint Much Of A Light' is such a brilliant song!

Link to comment
Share on other sites

Yeah, good band and this sounds like they're continuing where they left off. Totally agree that the title track is pretty crazy awesome. The other 2 are good, but that one is a monster.

Link to comment
Share on other sites

Yeah, good band and this sounds like they're continuing where they left off. Totally agree that the title track is pretty crazy awesome. The other 2 are good, but that one is a monster.

 

So I agree with Glen and Geoff? Surely a first. I'll keep taking the medication, it seems to be working. ;)

 

It is a great song, I think I prefer it to anything from the previous album.

Link to comment
Share on other sites

Yeah, good band and this sounds like they're continuing where they left off. Totally agree that the title track is pretty crazy awesome. The other 2 are good, but that one is a monster.

 

So I agree with Glen and Geoff? Surely a first. I'll keep taking the medication, it seems to be working. ;)

 

It is a great song, I think I prefer it to anything from the previous album.

 

Yeah, definitely their best song yet, imho.

Link to comment
Share on other sites

Yeah, good band and this sounds like they're continuing where they left off. Totally agree that the title track is pretty crazy awesome. The other 2 are good, but that one is a monster.

 

So I agree with Glen and Geoff? Surely a first. I'll keep taking the medication, it seems to be working. ;)

 

It is a great song, I think I prefer it to anything from the previous album.

 

Yeah, definitely their best song yet, imho.

 

just to not put people off the debut, we talking comparing a brilliant song to 'just' excellent songs ;-)

Link to comment
Share on other sites

Yeah, good band and this sounds like they're continuing where they left off. Totally agree that the title track is pretty crazy awesome. The other 2 are good, but that one is a monster.

 

So I agree with Glen and Geoff? Surely a first. I'll keep taking the medication, it seems to be working. ;)

 

It is a great song, I think I prefer it to anything from the previous album.

 

Yeah, definitely their best song yet, imho.

 

just to not put people off the debut, we talking comparing a brilliant song to 'just' excellent songs ;-)

 

Yeah, the debut is very good - not a bad song on it I don't think. There's just nothing quite as explosive as this track on there, though.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.