Jump to content

Dynazty - Sultans Of Sin


Glen

Recommended Posts

Last years album from Dynazty 'Knock You Down', was nothing short of awesome and made No 2 on my top album list.

 

Now they are ready to roll with album number three............lets hope its even better!

 

Track listing -

 

Tracklist:

 

1. Come Alive

2. Raise Your Hands

3. Land of Broken Dreams

4. Falling

5. More Than a Man

6. Love Junkie

7. The One to Blame

8. Back Again

9. Bastards of Rock & Roll

10. Sultans of Sin

 

http://www.facebook.com/photo.php?pid=8883212&l=781b141194&id=335151041503

Link to post
Share on other sites
  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

They are a good, solid band for sure, but I really can't see why people rate them that highly. The debut 'Bring The Thunder' was weak and whilst 'Knock You Down' was good in places, it wasn't anything outstanding in my eyes. I'm sure they have a great album in them, but we haven't seen it so far imo of course.

Link to post
Share on other sites

Bring The Thunder was killer pretty much front to back IMO and while Knock You Down had better production and polish I'm not sure I could rate it better than Bring The Thunder.

I think the quality of their music is proven in the fact they are moving on to their third album, they have been part of major festivals.

Link to post
Share on other sites

Bring The Thunder was killer pretty much front to back IMO and while Knock You Down had better production and polish I'm not sure I could rate it better than Bring The Thunder.

I think the quality of their music is proven in the fact they are moving on to their third album, they have been part of major festivals.

 

 

I agree. I love the debut but the last one I haven't played much. I can't even give it away on Ebay...okay, I could give it away but I wont! :)

Link to post
Share on other sites

Bring The Thunder was killer pretty much front to back IMO and while Knock You Down had better production and polish I'm not sure I could rate it better than Bring The Thunder.

I think the quality of their music is proven in the fact they are moving on to their third album, they have been part of major festivals.

I agree. I love the debut but the last one I haven't played much. I can't even give it away on Ebay...okay, I could give it away but I wont! :)

I thought "Bring the Thunder" was OK but nothing special, but I really like "Knock You Down." Speaking of which...Jarred, if you're looking for somewhere to dump your copy...well, let's just say I sent you an email. ;)

Link to post
Share on other sites

I like this band, but to me they really are not anything special. I do like 2nd cd over the debut. As far as some people calling them the new Skid Row, I don't get it. They sound nothing like them, and to compare their cds with that of the 2 first Skid Row cds, NOT even close!

Link to post
Share on other sites

'Bring The Thunder' was an 80% for me, but 'Knock You Down' push the limit to 90%, well let's see how well they'll get with the new one, though I doubt they can go beyond 90% for me, it's just too fast for album #3 with only a year gap, not to mention a weird choice of album title.

 

The reason why this band always got compared to SKID ROW well maybe because SKID ROW is their main influence, and there's a same line that you can draw between these two bands but not identical to the point that they're a mere copycat (which is a good thing, they have their own identity), not to mention Nils' vocal has that Bach-screaming style and to compare them to their teacher directly isn't fair, they're still a young band and SKID ROW was around 20 years ago. It's like comparing any heavy metal band directly to BLACK SABBATH or LED ZEPPELIN, too many bands were influenced by them, but which one is better, the old or the young, is always entitled to subjective opinion. Older folks may no doubt will pick the legends, but younger folks might not.

Link to post
Share on other sites

My bet is everyone is listening to the jap version which almost sounds like a demo in comparison to the euro version which is near impossible to find.

 

Amazing record IMO - one of my most played albums of 2011.

Link to post
Share on other sites

They are a good, solid band for sure, but I really can't see why people rate them that highly. The debut 'Bring The Thunder' was weak and whilst 'Knock You Down' was good in places, it wasn't anything outstanding in my eyes. I'm sure they have a great album in them, but we haven't seen it so far imo of course.

Backed 100 %. Just a few good songs IMO. They are in the Swedish qualifications for the Eurovision Song Contest with Land of Broken Dreams. This is the contest where Poodles and Heat made it big time in Sweden...

Link to post
Share on other sites

I really like the debut but felt the follow up was better from what I heard but unfortunately I could never find it for a reasonable price. I'm not sure why Perris had the debut for $10 but Knock You Down was so hard to find for less than $25 and didn't even get a US release. I'll buy the new one if I can find it!

Link to post
Share on other sites

DYNAZTY and BLACKRAIN are two European bands that were struggling with the distribution link, and looks like the band has no access for worldwide distribution from the label, and I'm afraid this third one is quite hard to get hold on to as soon as it's out, that's just sad, but hopefully i'm wrong.

Link to post
Share on other sites

I like these guys just fine but also agree they're a little over-rated. I also prefer the debut, but appreciate what Glen is saying because no matter how many copies of this I've heard, I always seem to end up with the shit copy. I'd love to buy, of course, or even hear the Jap version which apparently sounds so good because the version of 'Knock you down' I have is terribly produced and pales viciously in comparison to the debut.

 

All aside, I am looking forward to the new CD, and hoping it's a single version, well produced and easily available.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

Link to post
Share on other sites

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

Link to post
Share on other sites

 

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

euro version from musicbuymail works out cheaper, especially if you chose the non-EU (ie tax free) option Geoff that us aussies can geoff. I was gonna order from there soon seeing the aussie dollar is about 0.81 euro at the moment. should work out to about $16.

Link to post
Share on other sites

 

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

euro version from musicbuymail works out cheaper, especially if you chose the non-EU (ie tax free) option Geoff that us aussies can geoff. I was gonna order from there soon seeing the aussie dollar is about 0.81 euro at the moment. should work out to about $16.

Cool. Thanks for the tip... I will check that out fur sure.

Link to post
Share on other sites

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

As far as I am aware virtually every download link was to the Jap version (ie with 'One in A Million' / 'Stand As One' bonus tracks).

 

To me the sound of this version is very 'basic' - with hardly any instrumentation 'fill out'....almost sounds like a very good demo.

 

On the Euro version the song structures are different, the vocals are much better, and there are little extras which add a touch. For me the sound is pretty huge....especially the bass line which is killer - not sure what floats your boat and often you have issues with drum sound which to me sound fine, but hey ho.

 

Great album imo, and cant wait for the newie to hit.

Link to post
Share on other sites

I must confess I have doubt about the new album because it's too short of a time for a newie, but let's see how it goes.

Link to post
Share on other sites

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

As far as I am aware virtually every download link was to the Jap version (ie with 'One in A Million' / 'Stand As One' bonus tracks).

 

To me the sound of this version is very 'basic' - with hardly any instrumentation 'fill out'....almost sounds like a very good demo.

 

On the Euro version the song structures are different, the vocals are much better, and there are little extras which add a touch. For me the sound is pretty huge....especially the bass line which is killer - not sure what floats your boat and often you have issues with drum sound which to me sound fine, but hey ho.

 

Great album imo, and cant wait for the newie to hit.

Fyi, kind of celebrated getting a new job (well, temp role at the moment) with a completely unreasonable CD purchase from Musicbuymail yesterday. And this purchase includes the Dynazty CD (thanks Lindsay for the heads up!) as well as hard copies of Alfonzetti and Fate. So I'm really looking forward to this package, sincerely hoping the Dynazty CD blows my mind. Glad to see it has about 3 songs not of the version/s I've heard.

Link to post
Share on other sites

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

As far as I am aware virtually every download link was to the Jap version (ie with 'One in A Million' / 'Stand As One' bonus tracks).

 

To me the sound of this version is very 'basic' - with hardly any instrumentation 'fill out'....almost sounds like a very good demo.

 

On the Euro version the song structures are different, the vocals are much better, and there are little extras which add a touch. For me the sound is pretty huge....especially the bass line which is killer - not sure what floats your boat and often you have issues with drum sound which to me sound fine, but hey ho.

 

Great album imo, and cant wait for the newie to hit.

Fyi, kind of celebrated getting a new job (well, temp role at the moment) with a completely unreasonable CD purchase from Musicbuymail yesterday. And this purchase includes the Dynazty CD (thanks Lindsay for the heads up!) as well as hard copies of Alfonzetti and Fate. So I'm really looking forward to this package, sincerely hoping the Dynazty CD blows my mind. Glad to see it has about 3 songs not of the version/s I've heard.

 

yeah, although Im not the biggest fan of that Fate album, its pretty good, with the other 2 being excellent, so cool purchase. Also nice re the job.................. :tumbsup:

Link to post
Share on other sites

I just got the Euro version of Knock You Down and this sucker is great and I don't hear any issues with the sound.

 

In fact sound wise it was one of the best discs I heard in 2011 - sounds awesome - huge production.

So it's the Euro version that has the good sound? I thought it was meant to be the Jap? :lol: I'm hoping to get it here when it's back in stock. Is there a better price anyone knows of anywhere? If it sounds as shit as literally, the 5 different versions of this I downloaded, just trying to find one that didn't sound like shit... I will not be happy. ;)

 

As far as I am aware virtually every download link was to the Jap version (ie with 'One in A Million' / 'Stand As One' bonus tracks).

 

To me the sound of this version is very 'basic' - with hardly any instrumentation 'fill out'....almost sounds like a very good demo.

 

On the Euro version the song structures are different, the vocals are much better, and there are little extras which add a touch. For me the sound is pretty huge....especially the bass line which is killer - not sure what floats your boat and often you have issues with drum sound which to me sound fine, but hey ho.

 

Great album imo, and cant wait for the newie to hit.

Fyi, kind of celebrated getting a new job (well, temp role at the moment) with a completely unreasonable CD purchase from Musicbuymail yesterday. And this purchase includes the Dynazty CD (thanks Lindsay for the heads up!) as well as hard copies of Alfonzetti and Fate. So I'm really looking forward to this package, sincerely hoping the Dynazty CD blows my mind. Glad to see it has about 3 songs not of the version/s I've heard.

 

yeah, although Im not the biggest fan of that Fate album, its pretty good, with the other 2 being excellent, so cool purchase. Also nice re the job.................. :tumbsup:

Thanks mate. Pretty happy if this job thing works out into a full-time role this quick... would really help to lighten the blow. And yeah, the Fate album is not perfect at all, but I did really enjoy it and it's a definite keeper, imo. Good hard rock CD that reminds me a little of latter day Jaded Heart. Not the Fate of old, but still good stuff.

Link to post
Share on other sites

Great job of finding a new job very fast, so I see you're back into business of turning some cash into CDs again :D

 

and btw, to spark your interest, don't forget to check on AOR Heaven, they have lots of discounted CDs on 'Special', some very cheap prices and also the shipment cost is totally low without jewel cases. I just nailed 10 CDs the other day and all of em arrived yesterday :D

Link to post
Share on other sites

Nice one Geoff!

 

Liked the last Dynazty CD, hope this one is as good and not prohibitively priced like the last one.

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


  • 2020 HH Donation Drive

    Please support Heavy Harmonies! The donations goal is the out-of-pocket expenses to run the main site and this board for calendar year 2020.



    32% of donation goal reached.
    Donate Sidebar by DevFuse
  • Posts

    • I know zero about cricket, unless your speaking of the darts game, that I can bury some ass in, Baseball will be my favorite sport until the day I stop sucking air.
    • Not gonna ruin it with a sneak peek. Was listening to Bia Bang today. Damn, they have some great stuff, want a new album from them. Gonna go and see if they have anything in the works.  
    • haha, yeah, I mixed up Electric Circus with Restless Gypsy. or perhaps I was thinking the LA Guns. Andy Timmons also did a song by that name. I know this as I wrote the lyrics for it.
    • Yep, need a few more listens to the EP though.
    • Van Hagar is my preferred VH. Over here, we really didn't get too much of the earlier stuff. Jump put them on the map, unless you were harcore 'metal' back then. I mean when 1984 came out I was 14 or 15, so I was just moving to hard rock, getting into Kiss and Maiden etc. I mean I Was Made For lovin' You pretty much put Kiss on the map in Australia, and then Shandi solidified them. So VH never toured Australia with Sammy or Dave. Sammy toured solo, and VH toured with Dave in 2013, but we never got to see the real Dave show. In the end, I'm not a huge fan of pre 1982 stuff. There are a few songs... More a fan of early Sammy stuff, post Montrose. The last album they had contained a few songs. Stay Frosty is great.
    • MLB. Don't even get me started on a Cricket vs Baseball/Softball comparison. That's a whole other can of worms.
    • Sorry Terry I was being a smart ass, you kept commenting on how good BTE was live, so I axed you again, truth is, I know your not lying or exaggerating, because I too saw them in 96 with Tonic, Sponge, and Our Lady Peace, BTE were extremely surprising, as they took to the stage and the guitarist opened with a fucking huge solo, I never saw it coming out of that Alpha Gama Ray fraternity looking dude, blew me away, but I gotta say, after that night, I went from having only heard of them, to being a lifelong Sponge fan, they were mind blowing, and their discs do them no justice to their live act.
    • Now I never said that, why you trying to do that bro? LOL, pretty smooth though, Rugby's a brutal and awesome game, I enjoyed the brief time I learned to play it, it's just not an easy sport to stay up on here, unless it's soccer or darts, we don't get a whole lot of international sports coverage, I mean I guess if I cared enough to go looking for it I'd find it, but I don't care, at all, I don't even care about American sports outside of the MLB this year, I refuse to watch them, and just like all the other leftist bullshit going on, they are too digging their own graves inserting the communist rhetoric into sports, and it may be unrepairable, this leftist shit is going to turn out to be a kiss of death to anyone who affiliates themselves with it, mark these words. sorry got off track there, oh fucking well!!
    • Oh I was most definitely lit, I was high as Giraffe pussy bro, there's shit that happened that one of my friends will say "remember when this shit happened" and I will not remember a single moment of it, you know like the years 98 to 2018, those years, so I am not to hard on myself for not remembering shit that I heard, because more times then not, I'll have heard it and completely do not remember, unless it stood out,, so yeah no bi-polar here, just completely fucking bashed for 2 decades, so don't be mean, or axe me to remember anything.
    • They certainly became more appealing to the masses under the Hagar regime but apart they were much better, Standing Hampton anyone? And yes I do prefer Dave over Sam in VH, the songs were more appealing to me, kind of like the Phil Collinless Leppard. As I prefer the Willis era. To each their own.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.